Tråk


Min enda bror och vän (ja jag vet att jag har tre bröder men jag känner mig dramatisk idag ) Rikki svek mig. Igår lät det så här: "Ja, klart jag följer med och jobbar. Mitt dygn är till och med rättvänt, jag kommer inte ha några problem med att stiga upp." Men är jag väckte honom fem i sju imorse lät det så här: "Du... Kan vi inte ta det nästa helg?"

Konsekvenserna av detta är:
1 Rikki är dum och ska straffas. Jag funderar på att laga mat och tvinga honom att diska. Alternativit tvinga honom att laga mat, vilken innebär att han måste stiga upp. Hah!
2 Mer pengar åt mig! Under förutsättningen att jag skickar in mina papper så jag faktiskt får någon lön nästa månad dvs.
3 Jag jobbar nästa helg också. Alltså ska jag inte bli full under Luddes födelsedagsfirande/födelsedagssupande.

Men det var ovanligt roligt att jobba för jag träffade Willys-Micke på, hör och häpna, Willys. Han är min bästa butikskompis någonsin. Jag hade nog slutat i alla fall en halvtimme tidigare idag om jag inte stått och snackat skit med honom så länge, men det var det värt.



Jag kan sitta still nu i alla fall, vilket kan bero på att jag knappt har sovit på två dygn och inte har någon energi kvar. Men det är okej, välförtjänt. Tears stream down your face when you lose something you cannot replace..

Kommentarer
Postat av: Alma

Darling darling, miss you already.

Postat av: Lina

Gullet. Det löser sig. Kommer du till helgen?

2006-12-04 @ 20:57:38
URL: http://blogg.passagen.se/linaronnback
Postat av: Anonym

Lights will guide you home.....

2006-12-04 @ 22:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback