Du måste alltid packa lätt, som att du alltid är på resa och ännu inte sett det du har sett

Jag skickade hem ett paket till Sverige med alla saker jag släpat med mig i onödan. Vikt? 9,32 KG. Kvar har jag en väska på kanske 3-4 KG, dvs INGENTING. Livet känns så... Lätt.

Snart är det dags för avfärd mot Paris så den nya packning får testas på riktigt. Lina och Erii har redan övergett mig och liftat till Paris där de anlände sent igår kväll, jag ska dock ta tåget om någon dag eller så. Det ska bli spännande att se Paris, även om min franskakunskaper är helt obefintliga (av förklarliga anledningar som att jag aldrig studerat det). Men min tyska var bättre än väntat (av förklara anledningar, eftersom jag har studerat det) och holländska som känns som en blandning av tyska och engelska går att förstå hyfsat om man anstränger sig, speciellt i skriftlig form där man inte blir lika distraherad av alla konstiga sch-ljud som de utbrister titt som tätt.

I övrigt har jag skickat iväg en ansökan till universitet inför våren samt spelat biljard för första gången i mitt liv. Det förstnämnda våndades jag väldigt mycket över men sökte till slut bara 6 utbildningar (sist jag sökte var det 18 olika) och det andra tyckte jag var väldigt kul.


Kommentarer
Postat av: lilla lillasyster

men jag läste franska minsann. jag kan lära dig! fast jag har glömt bort.. nä nu minns jag. "je m'appelle lisa! j'abite a sverige! :D" kom ihåg att man inte säger H:n, säger en väldans med R-ljud och prata snabbt! man stavar som man säger det. glöm inte bort alla ` ´ ^ och sånt.

a gauge är vänster.

a droite är höger. eller om det var tvärtom. :D



varåsgod!

2009-10-18 @ 22:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback