It's just me and my guitar.

Ja. Så nu var det torsdag. Jag och min gitarr ligger i min soffa och kramas lite, jag är så trött att jag inte ens orkar spela.

Jag har haft ett spännande projekt på gång nu i ett par dagar, eller ptja, flera. Bland annat så har jag italienskalektioner med mig själv på vägen till och från jobbet, vad skulle jag annars göra av dötiden? Bra att ha något som håller en vaken i bilen eftersom jag har ett annat projekt också: projekt morgonpigg. Det hela går ut på att jag försöker lura i mig själv att jag är morgonpigg genom att stiga upp någon gång mellan 5-6 och med ett leende på läpparna åka till jobbet. Jag kan sätta ett stort gigantiskt FAIL på det faktiskt. Eller. Ja. Jag har ju stigit upp i alla fall, vilket är den viktigaste delen i historen.

Torsdag. Det händer inte så mycket. Jag jobbar. Min syster har rosa hår, vi hänger ibland, när vi lyckas vara på samma ställe samtidigt vilket inte alltid är lätt. Jag går runt i en stickad mössa fast det är sommar (ja, fortfarande, inte höst, jag vägrar!), brukar dock ta av den de varmaste dagarna MEN MIN MAMMA HAR FAKTISKT STICKAT DEN. Jag jobbar. Jag har fått lön, wihi, första inkomsten på ett år, nu är jag... fortfarande fattig. Jag glömmer saker till höger och vänster. Jag leker att jag är 16 år och har 4 festivalarmband runt min handleder och tycker det är ganska gulligt av mig. Jag är blondare än jag någonsin varit i hela mitt liv (hårfärgsmässigt). Jag saknar Carola och är lite så där lagom rastlös, oftast.

Men överlag, jag mår rätt bra ja.

LK var förra helgen, det var fint. Melissa Horn i mitt hjärta. The Ark för andra gången iår. Hänga öltält och dansa dansa dansa. Ja. Finfinfint. FINFINFINT.

Kommentarer
Postat av: Elin

Äntligen ett inlägg som jag väntat ;)

men jag har iaf varit ihållig och tittat in, vilket jag ger mig själv en eloge för.



Du jag känner igen känslan när lönen kommer in för första gången på länge. för mig var det sista i januari så din lycka måste vara enorm.

Tur att man har någon lön till innan man måste börjar slösa.



Blond är man alltid i håret ;) eller vad syftade du till? hehe



/Din mest hängivna av alla blonda läsare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback