Kirunafestivalen!

Höjdpunkter:

Kent. The Ark (fast vi såg bara slutet). Pardansa i öltält, eller, trissdansa. Snurr snurr. Min systers toktoktokrosa hår med blå slingor. Orginella raggningsrepliker i form av "Kom inte tillbaka till Kiruna förrän du är beredd att föda mina barn!". Lina. Pelle. Mörten. Glasögonfest. Såpbubblor. Kortspel. Skriva/rita på Linas väggar. Sjunga "För du är en liten mört som har simmat bört" till Mörten om och om igen. Dra dåliga (men ack så roliga) Mört-skämt: "Klart Mörten inte vill ha skor, han får så ont i fenorna". Fylleringa Jenny (eller fylleringde hon mig?). Pizza (ät Kiruna!). Kasta pil och vinna tokstora solglasögon, för att sedan vingla hemåt i natten. Och en viss, speciell balklänning...

Ja. Jäkla fin helg faktiskt.

När vi skulle köra hem på söndagen visade det sig att vi glömt steron på, så bilbatteriet var helt urladdat. Detta fixade sig på ungefär 30 sekunder dock, då en vänlig Kirunabo genast kom till undsättning och lånade ut sin bilbatteriladdare. I love Kiruna! Sedan körde jag 28 mil, gav över ratten till Mört, som skjutsade mig till Boden där jag hade äran att arbeta i 3 timmar innan jag begav mig hemåt. Väl där lade jag mig ner på soffan och spenderade resten av kvällen tittandes på serier.

Idag är det måndag och jag levde i tron att det var en ganska bra dag tills det visade sig att nästa True blood inte kommer förrän om en vecka. Snyft snyft snyft.


Kommentarer
Postat av: Elin

fin helg lisa!

å fina minnen kommer upp från the ark!



du glömde väl inte jeansen när du får på festival? ;)

det gjorde nämligen jag en gång.. hihi




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback